Wahai orang tua ku

Apabila ibubapa hanya punya sedikit waktu bagi kepentingan anak-anak mereka, maka kekosongan besar akan berkembang dan ideologi serta pemikiran-pemikiran yang menyimpang akan segera bergerak masuk.

The URI to TrackBack this entry is: https://permatakata.wordpress.com/2009/11/02/wahai-orang-tua-ku/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 KomenTinggalkan komen

  1. Salam….
    Itu benar. Kesibukan tugasan harian buat kita jadi kurang masa bersama yang tersayang. Anak-anak jadi ‘hamba’ TV dan media pengantara lain untuk mendidik jiwa mereka. Tanpa guru yakni ibu bapa jadi pembimbing jiwa, runtuhlah satu demi satu tiang keluarga. Bermulalah bencana.

  2. mikum………………..
    orang tua adalah sosok manusia yang harus kita hormati dan kita patuhi krena dia kita bisa menjadi manusia yang mempunyai budi pekerti dah berbakti.sebagaimana sabda Nabi : keridhoan Allah adalah keridhoan orang tua dan kemurkaan Allah adalah kemurkaan orang tua.

    • Posting saya itu adalah peringatan buat orang tua (termasuk saya) yang secara tidak sedar, dalam mengendalikan kehidupan sehari-hari, telah mengabaikan tanggungjawab terhadap anak-anak mereka. jauh sekali dari mengajar anak-anak menderhakai orang tua mereka.

      Allah jua yang Maha Bijaksana dalam segala urusan.

  3. Terima kasih ibu bpakku
    Ku ingin membalas sekali balas jasa bpak ibu
    Tpi aku tak bisa

  4. Tiada orang tua yg jahat. bahkan ks!h syang mrka tak pernah brujung smpai kmatianlah yg menjemput .trima ks!h org tuaq kau tlah brikan apa yg tk mgkin org bsa brikan kpadaq

    • telah berkata kamu buat diriku juga.


Tinggalkan komen