Diam dan jujur sifat yang disukai

Semoga kita menjadi orang yang banyak diam atau orang yang selalu jujur kerana diam itu keselamatan dan baik; dan jujur itu suatu kemuliaan yang disukai oleh Allah dan manusia.

The URI to TrackBack this entry is: https://permatakata.wordpress.com/2011/05/22/diam-dan-jujur-sifat-yang-disukai/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 KomenTinggalkan komen

  1. Berdiam bkn bererti tdk faham.. Tetapi pengisian didlm diri Dan bertindak menggunakan akal utk mengubah dri perkara yg tdk Baik menjadi baik, Tetapi jgn pula berdiam seperti mencurah air Di daun keladi… mendgr Tetapi seperti diangin lalu sahaja…tdk Akan berubah apa2 Tahun Demi Tahun.

  2. […] Diam dan jujur sifat yang disukai […]

  3. pada pndpt sya.diam bermksud byk mengingati ALLAH (zikir di dalam hati) dan berckp hanya pada perkara yg perlu..:) jika salah tolg betulkan..

    • betul dah tu

  4. diam e2 bgus dr ckp bende yg merepek repek,,,tp ckp2 yg bermanfaat e2 lg bgus dr diam,,sedangkn bencana selalu muncul dr ucapan,,kerna lidh e2 tdk brtulang

  5. Berdiam diri lebih baik daripada berkata pada perkara2 yg tidak mendatangkan kebaikan pada diri sendiri dan pada org lain..dan tidak bermakna berdiam diri itu membolehkan org lain boleh memandang rendah pada diri kita..

  6. sippp

  7. Diam untuk bertahan, Diam untuk belajar mendewasakan diri, Diam untuk memahami situasi, kapan untuk diam, kapan untuk bicara, yg penting semua di lakukan untuk kebaikan dan kejujuran

  8. Jangan sampe DIAM tapi menghanyutkan……………dan jangan sampe terlalu JUJUR karna bisa mematikan…………

  9. Diam bermaksud menjaga perbuatan sia-sia adalah kebaikan,
    Diam bermaksud untuk menjaga jarak adalah kesombongan,
    Diam bila dikhianati bisa jadi marah, bisa jadi sabar dan ridlo, bisa jadi nggak tahu bagaimana membalas,

    Jujur nya orang beriman karena menjaga agama adalah Elegant, kehormatan,
    Jujur nya orang fasik adalah kebodohan.

    • terima kasih karena sudah berbagi

  10. Diam lebih baik daripada berkata-kata.. Kalau kita bercakap tentang agama.. Baruu dikira zikir.. Dapat pahala.. Tapi kalau kita cakap tentang perkara yang tak berfaedah.. Kita dapat apa??

    #waallahua’lam
    #tepuk_Dada_tanya_iman


Tinggalkan komen